Monday, October 12, 2009

manusia hanya perancang yang bijak tetapi Allah penentu yang mutlak...

pagi ni sepatutnya aku kena menghadiri sesi taklimat tentang peperiksaan upkk yang akan bermula 19hb ni hingga 29hb di masjid wilayah jalan duta,malam tadi semua dah prepare,baju anak2 dah masuk beg,baju sekolah abang ah,baju keja my hubby,dan baju aku sendiri pun dah siap ku ion.anak2 memang ku letakkan di tempat asuhan kanak2 tak jauh dari tempat kami tinggal sekiranya aku pergi mengajar di sebelah petang.itulah yang dinamakan satu perancangan....pagi tadi memang bangun awal,dah siap solat,ready makanan pagi sikit,pastu try kejut anak2..tapi anak kami yang kecik tu buat hal..menangis tak bleh nak pujuk,abang ah plak tak nak bangun2!yang abang chik(anak ke2)plak memang dah dari malam tadi tempah awal2 tak nak gi rumah makcik(tempat pengasuh)...aduhai..mungkin anak2 mengantuk,malam tadi kami sampai lewat kerumah dari rumah kakakku di batu 10 banting,tengok baby kakak yang baru lahir..anak2 tidur lewat tu yang bangun pagi liat!! jadi aku pun capai tepon terus inform yang aku tak bleh hadir untuk taklimat ni dan ada wakil guru lain yang tolong dengar untuk aku..inila gara2 tak biasa bangun awal pagi,last2 tugasan umi pun terpaksa dibatalkan! itulah seorang ibu...demi anak2 terpaksa korbankan apa saja...asalkan dapat lihat anak2 selesa,gembira,sihat sejahtera sudah cukup membuatkan umi dan abi lapang dada dan bahagia....

2 comments:

  1. kita hanya mampu merancang dan Allah yang menentukan.Itulah karenah anak2 kan?bersabarlahh kak...semoga anak2 kita menjadi penyejuk hati ..mendokan kita dunia akhirat, insya Allah

    ReplyDelete
  2. thanks coz beri semangat walau kalian sekeluarga memang memerlukan sokongan yang kuat dari sahabat2 di sini..kami tak pernah lupa untuk doakan moga terus berjaya..untuk anak2...degar cakap ummi n abi k...

    ReplyDelete